Fem kjappe med Mari Nygård, Head of Virtual Data Room

1. Hvem er egentlig Mari Nygård?
– Av utdannelse har jeg en Bachelor of Business Administration og en Master i Markedsføring ved Rotterdam School of Management. Jeg har jobbet 10 år med salg i it- og telecom bransjen – blant annet flere år i Telia. Min karriere i Admincontrol startet i 2015 – rett etter at selskapet ble kjøpt opp av Herkules. Jeg kom inn i selskapet i en tid hvor det skulle satses mer på datarom, og i disse årene jobbet jeg mye med salg internasjonalt. Vi har hatt en eventyrlig vekst og jeg husker spesielt godt at vi vokste 400 prosent fra 2015 til 2016.

– Det har vært utrolig spennende å være med på Admincontrol-eventyret, og når gleder jeg meg til å ta fatt på lederrollen. Jeg tror jeg har mange nyttige erfaringer som jeg kan ta med meg inn i denne rollen.

2. Hvorfor takket du ja til rollen som leder for hele dataromsteamet?
– Da det ble klart at vår tidligere leder, Espen Bordvik, skulle slutte etter 8 år i Admincontrol, så var det en selvfølge at jeg skulle si ja til denne stillingen. Dette er rett og slett drømmejobben for meg. Jeg brenner for Admincontrol og dataromsatsingen, og jeg har vært så heldig at jeg har fått vokse inn i rollen ettersom jeg har vært en del av temaet i mange år. Vi har nylig ansatt 10 nye utviklere, det skal satses stort på datarom i tiden som kommer. Denne satsingen er det vanvittig spennende å kunne være en del av!

3. Blir det noen endringer med deg som leder?
– Det kommer helt klart noen endringer i årene som kommer, men ikke bare fordi jeg er ny leder. Admincontrol er alltid i endring, og nå tar vi altså for alvor sats på utviklingen av vår dataromsløsning. I årene som kommer har vi ambisiøse planer om å gå fra å være primært en Nordisk aktør til å tilby en plattform som blir brukt over hele verden. M&A er jo i høyeste grad noe som foregår på tvers av landegrenser.

Dame på gata
– Det har vært utrolig spennende å være med på Admincontrol-eventyret, og når gleder jeg meg til å ta fatt på lederrollen. Jeg tror jeg har mange nyttige erfaringer som jeg kan ta med meg inn i denne rollen.

4. Hva kan Admincontrol sine kunder glede seg til i året som kommer?
– Satsingen på produkt innebærer både store og små prosjekter og alt handler om å gjøre hverdagen enda enklere for våre brukere. Vi må hele veien være i førersetet og følge med på nye trender som for eksempel kunstig intelligens. Vi oppbevarer sensitiv informasjon, og det er viktig at vi hele tiden får på plass de beste og mest framtidsrettede IT-løsningene som også tilfredsstiller våre krav til sikkerhet som ISO-sertifisert leverandør.

5. Hvorfor vil du anbefale selskaper som er skal inn i en salgsprosess å kontakte Admincontrol?
– Vi leverer en løsning som er enkel å bruke for alle parter i en due diligence, samtidig som vi leverer den beste servicen. Det gjør at vi bidrar å forenkle en ellers komplisert prosess. Det er verdifullt for kundene våre.